lördag 11 mars 2017

Planering

Jag vet inte hur det är med er, men jag planerar.
Planeringen sker med listor, jäklar vad jag gillar listor.
Nu har jag börjat jobba också och får massor med energi.
Sån är jag, när jag har mycket att göra får jag bara mera ork.

Maken fyller år så jag ska baka, och har börjat med det.
Jag ska åka upp till Arvidsjaur så jag planerar lite kring det.
Lägenheten behöver en storstädning så det finns med på listan.
Det kommer en påsk också alldeles snart.
Behöver jag förklara att min lista är lång?


Jobbet ja, det är helt enkelt underbart.
Jag får göra precis det jag tycker är kul.
Skriva dokument, göra tabeller i excel och infoga i word-dokument (det går inte alltid så bra som jag skulle vilja), jag sorterar in papper i pärmar och försöker tillsammans med chefen komma på smarta lösningar på administrativa problem och oftast lyckas vi.

Just nu känns livet kul.
Jag jobbar, livet hemma är bra och jag går ner i vikt.
Första delmålet med vikten är passerad och det känns bra.
Däremot är kläderna "misslagom".
Det blir att investera en del innan sommaren.
Inte så mycket, för jag kan ju gå ner mera.
De kläder som går att sy in har jag fixat men det går inte med allt.
Att ha för stora kläder är ett bra problem även om det kan bli aningen dyrt.

Nu ska jag plocka ner tvätt och sedan lösa Melodikrysset.
Efter det ska jag åka iväg och handla ett litet skåp.

Trevlig lördag


3 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles upplyft av ditt inlägg! Låter som om du har det så himla bra och det gör mig alldeles glad och varm inombords :) Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, men det är hysterisk kul att vara jag just nu. Känns som att jag löst Rubrik kub utan fusklapp...

      Radera
    2. Haha, ska lägga rubriks-uttrycket på minnet :-D

      Radera